Un bàsic, Flam de Verduretes

Aquesta és una de les meves receptes bàsiques, sobretot quan es presenten convidats inesperadament!!!
Es tracta de tallar a quadrets les verdures que tingueu per casa, carbassó, ceba, pastanaga, espàrrecs, bolets... o el que se us passi pel cap.
Deixar-les ben cuites amb una paella amb una mica d'oli i reservar. Jo el que acostumo a fer és, quan m'hi poso en coc molta quantitat, així la puc congelar en tapers petits i sempre tinc verdureta a punt... serveix per als flams i també per fer pasta, arrròs...
El reste d'ingredients són ous, una mica de llet, sal i pebre, tot al gust del consumidor. Barrejat amb les verduretes i al forn al bany maria.
Si voleu una textura més fineta s'hi passa el turmix, sinó remenant amb una forquilla queden els trossos de la verdura!
Aquest en concret porta: ceba, pastanaga, carbassó i just al final hi vaig afegir fulles d'espinac fresques!
Es pot fer en motlle gran o en idividuals, molt més ràpid.
Al final normalment els gratino desmotllats amb una mica de formatge per sobre.
Fins aquí una recepta ben fàcil i sana!!!
Bon profit.

Comentaris