Coulant de Xocolata


Potser no són les millors postres per depurar-nos de tots aquests dinars i sopars, però qui es pot resisitir a un coulant. Jo, ja us asseguro que no!
Fa temps em va entrar la ceba que havia de fer coulant i he anat fent experiments i barrejant receptes fins que n'he trobat una que ha funcionat amb tothom que l'ha provat, almenys els que l'han provat fins ara.

INGREDIENTS:
-250 gr. de xocolata fondant.
-225 gr. de mantequilla.
-150 gr. de sucre.
-4-5 ous.
-Una mica més de xocolata per fer una trampeta.

La recepta és d'alló més senzilla, només es tracta de començar barrejant la mantequilla (a temperatura ambient) i el sucre.
Quan ja quedi compacte s'hi afegeixen la resta dels ingredients menys la xocolata.
La xocolata s'ha de fondre (bany maria, microones o com estigueu acostumats a fer-ho), i s'afegeix ja al final.
Al forn ja calent a 220º-240º, durant 5-7 minuts, encara que sembli poc és suficient.


I com fer perqué quan hi clavis la cullera surti com xocolata desfeta de dins? Aquí teniu un parell de "truquillos" que a mi em funcionen molt bé:
-Per saber si està suficientment cuit i encara queda cru de dins perqué doni la sensació de cocolata fosa, el que faig és apretar una mica el centre del coulant, quan veig que el dalt ja sembla dur. Si tens la sensació que el dit rebota és que ja està.
-Una altra manera de no fallar mai, encara que es podria considerar trampa, és afegir al mitg del coulant una pastilla de xocolata. Així encara que et passis de cocció saps que sempre queda fos al centre. (No ho digueu a ningú).



I aquesta és la irresistible pinta que té un coulant recent tret del forn, amb una mica de sucre glas pel damunt queda espectacular!
Us haig de confessar que per aquestes festes m'he cansat de fer coulants per a diferents sopars i dinars i sempre he "triomfat". I el millor de tot és que si en sobren, cosa que no acostuma a passar, els podeu congelar.
Després només s'han de posar al forn una mica més, uns 10-12 minuts.
Bon profit i no us hi resistiu que acabareu caient.

Comentaris

Anònim ha dit…
Jo garantitzo que estan bonisssssssimmmms!!!!! olé x la cuinera!!!
Roser
g-i-b-a ha dit…
UAUUUUUUUUUUUU

llàstima que el meu forn no tingui ventilador, i m'han desaconsellat ttoalment fer coulants... però potser me'n vaig a la pastisseria a fer-ne un aquesta tarda, m'has fet entrar gana!!!
Si ja us ho dic, no us resisitiu que acabareu caient de totes maneres!!!
Els coulants sempre guanyen.
diplodoc ha dit…
A mi m'encanten els coulants. Provaré aquesta recepta, a veure què tal.